In den Beginne - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu In den Beginne - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

In den Beginne

Door: Mattijn

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

29 Februari 2016 | Zwitserland, Solothurn

Na enkele maanden voorbereiding, waarbij ik zowel mij bezig hield met "afsluiten" in Nederland maar ook voorbereidingen moest treffen voor het "starten" in Zwitserland, is het vandaag dan eindelijk zover. Na een heerlijke overnachting met Sander op Schiphol - wat een hoop ochtendstress scheelt - heb ik afscheid moeten nemen van hem, een heel raar gevoel want het is tijdelijk maar wel weer langer dan een gemiddelde vakantie.

Gelukkig kunnen we tegenwoordig via het internet makkelijk en FaceTime contact houden.

Het reizen ging voorspoedig, ik ben het reizen wel gewend en alles liep ook goed. Omdat ik in januari al een dag ben geweest was het nog makkelijker, je weet wat je te wachten staat. In Basel was het enorm druk, de grenscontrole is actief omdat Zwitserland geen Schengen land is. Maar gelukkig ik mocht door..

Op de 'Hauptbahnhof' in Basel had ik zowaar tijd om vast een SIM kaart te kopen, gelukkig had ik in NL al een 2e iPhone gekocht (2ehands) en dus was ik meteen aangesloten op het Zwitserse telecom netwerk. Dat was een prettig idee en scheelt een hoop geld, mijn NL telefoon kan dan gewoon op 'Data-Roaming uit' blijven.

In het vliegtuig had ik een mooie afspeellijst gemaakt met liedjes die me aan Sander doen denken, vandaag mag best nog even emotioneel zijn, toch?

Het hotel dat ik heb geboekt voor 2 nachten is erg mooi, mijn kamer kijkt echt uit op de Aare. Het stadsleven is groter dan ik had verwacht en wat mij eerder niet was opgevallen. Ze hebben trams in de stad en dat maakt mijn huis keuze natuurlijk ook makkelijker.

Ik zal trachten minimaal 1 keer per week een verslag te plaatsen, dat houdt jullie op de hoogte van mijn 'ontwikkelingen'.

Vanuit Zwitserland, Liebes Grussen..

Mattijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 4631

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: