Mijn 2e huis in der Schweiz - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu Mijn 2e huis in der Schweiz - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

Mijn 2e huis in der Schweiz

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

10 Maart 2016 | Zwitserland, Solothurn

Klinkt natuurlijk fantastisch en dat is het ook wel, de woning die ik in mijn laatste week in NL nog vond op internet en die ik afgelopen zaterdag kon bezichtigen gaat door.

Het is een mooi gerenoveerde dakwoning in een oud Herenhuis, met rondom een hele grote tuin waar ik gebruik van mag maken. Het is mooi modern met hout afgewerkt, heeft meerdere kamers en een badkamer met zitbad, veel opbergruimte er nog bij in de zijkanten onder het dak waar ook desnoods nog slaapruimte gecreëerd kan worden. In de woonkamer staat een mooie houtkachel (voor de sfeer zij de eigenaar).

Het huis wordt bewoond door (nu) 3 gezinnen met jonge kinderen, het gezin wat nu tijdelijk in de dakwoning zat verhuisd naar beneden en vervangt een gezin dat het huis verlaat. De beide gezinnen hebben de begane grond en delen die doormidden en dat doen ze ook op de eerste etage met hun slaapvertrekken. De centrale ingang met trap omhoog delen we. Vanaf de eerste etage is de deur naar mijn dakwoning. Er is ook een hele grote kelder met een wasruimte (gezamenlijk gebruik van de wasmachine) en een droogruimte (waslijnen in de kelder, ruimte zo groot als mijn huiskamer in Haarlem haha). Er zijn dan nog 2 grote vertrekken voor opslag waar ik ook een deel van krijg en ... er is een grote wijnkelder. Heb mij rotgelachen want ik haal meestal even een flesje. Maar dat moet anders, we gaan groots inkopen en drinken hik..hik

Ik kan er medio mei in, eerder is niet mogelijk helaas. Geen probleem want ik heb mijn kamer met een maand kunnen verlengen.

Zin in... Ik ben veel aan het fietsen, de omgeving is prachtig maar wel erg heuvelachtig dus goed de pedalen naar beneden doen...En ik moet een helm kopen want naar beneden gaat echt snel/hard.

  • 10 Maart 2016 - 09:46

    Steven:

    Hi Mattijn,

    Ziet er goed uit man, erg leuk. En dat fietsen lijkt me prachtig in die omgeving. Hoe ga je de meubels etc regelen in het nieuwe huis of houdt je van "minimalistisch".....?

    Hoi!

  • 10 Maart 2016 - 16:02

    Mattijn Amsing:

    Ik zal 'minimalistisch' starten en langzaam opbouwen maar het zeker niet vol gooien...;-) Ich muss ruhig Anfangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4628

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: