Frühling in der Schweiz.. - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu Frühling in der Schweiz.. - Reisverslag uit Solothurn, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

Frühling in der Schweiz..

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

19 Maart 2016 | Zwitserland, Solothurn

Als de lente komt dan stuur ik jou....

Het begint hier heerlijk Lente te worden, de meeste dagen zijn zonnig met een strak blauwe lucht waarmee je een prachtig aanblik hebt op de Jura en de Alpen.

Hoogtepunt deze week was het tekenen van mijn huurovereenkomst, ben daar echt zo blij mee. Afgelopen donderdag bij Fabian en Sarah geweest om alles te bespreken, het zijn zulke fijne en vriendelijke mensen. Eigenlijk was alles zo doorgesproken. Belangrijkste punten zijn:
- Ik wilde drie sleutels zodat gasten ook een sleutel hebben als ik werk (de andere 2 zijn voor mij en Sander)
- Ik hoef geen depot te betalen ofwel Kaution. Dat is gebruikelijk hier dat je een depot regelt met de verhuurder, kan variëren van 1 - 3 maanden huur. Maar ze doen daar niet aan en dat geeft mij ruimte
- Ik kan mogelijk een bankstel overnemen (krijgen) van het stel dat weggaat, dat scheelt ook weer want dan heb ik meteen wat om op te zitten ;-)

Het geheel was gewoon super relaxed en het huis is zo top, en gebruik van de tuin. In de tuin staan verschillende speel- en klimtuigen voor de 4 kinderen die er wonen. En ik hoef in principe niet mee te helpen in het onderhoud van de tuin, maar dat ga ik wel doen. Maar goed heerlijk om dit geregeld te hebben en al per 1 mei, gaat toch lukken..

Verder ook alle andere zaken geregeld zoals Krankenkasse, Verzekeringen voor het huis, internet voor straks, mijn 'Ausweis' is binnen voor 5 jaar (standaard is hij voor 5 jaar bedoel ik)

Verder heb ik een stuk de berg op gelopen, richting Weissenstein. De gondels zijn pas donderdag open dus ben ik niet helemaal naar boven geweest. Een hele klim zo door het woud. Maar prachtig en gelijk warm... Straks een keer naar boven daar schijn je een prachtig uitzicht te hebben.

Nu weer 6 dagen werken, dan de Paas werken en dan kom ik weer even naar huis... Ook wel fijn idee...

Bis Später... Grüsse (zonder -n zegt Sander)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4638

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: