Bern er toch maar weer geweest... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu Bern er toch maar weer geweest... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

Bern er toch maar weer geweest...

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

26 Maart 2016 | Zwitserland, Bern

Na een reeks van 6 dagdiensten en een leegte in het Personalhaus vanwege de Paasuittocht van alle studenten, had ik besloten een nachtje naar Bern te gaan. Door collega's was het mij aangeraden deze stad zeker te bezoeken want het zou de mooiste stad van Zwitserland zijn.

Helaas was het Goede vrijdag niet zo'n Goede weer en toog ik in de motregen naar en door Bern. Het is wel een bijzondere stad, mooie oude stad en veel te zien. De winkels waren helaas dicht want hier is Goede vrijdag een echte feestdag en dus liep ik een beetje door de regen te banjeren. Maar de 10 km wandelen was een (paas)eitje..

Mijn hotel had ik (te) snel geboekt, het National Hotel in Bern is een beetje een bijzonder hotel. Het bestaat naast hotelkamers ook uit kamers met gedeelde badkamers, een theaterzaal, etc. De kamers waren klein en oud maar de douche was top (en dat vind ik erg belangrijk). Het bed was helaas, net aluin Basel te hard en dus heb ik nauwelijks een oog dicht gedaan. Goedkoop is dur duurkoop, want 90 euro voor een kamer is hier een budgetkamer...Dat we het ff weten..

Zaterdag was het gelukkig zonnig en heb ik nogmaals een wandeling door de stad gemaakt, de vele winkels die vanaf het station de oude stad volledig vullen, zijn erg leuk, zelfs onder de grond vanaf de hoofdstraat zijn nog diverse winkels en restaurants te bezoeken. Sommige mensen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx vinden de gebouwen wat grauw maar het past een beetje bij de stad. In de dorpen eromheen waar ik met de boemeltrein doorheen reed zag ik vele gekleurde woningen, xxxxxxxxxxxxx!!

De rest van de dag in alle stilte mijn kamer opgeruimd (vond ik vroeger ook al geen feest) en mijn huiswerk Duits gemaakt (idem dito). Maar ach je bent bijna 45 dus je zal wel wat geleerd hebben denk ik dan...(nope)

Tjuuuus, nog 5 nachtjes en dan wacht mij xxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 4640

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: