Back in town... - Reisverslag uit Solothurn (Vorstadt), Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu Back in town... - Reisverslag uit Solothurn (Vorstadt), Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

Back in town...

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

05 April 2016 | Zwitserland, Solothurn (Vorstadt)

Afgelopen weekend was ik "Back in Town" en dat was de eerste keer, heerlijk weekend gehad maar natuurlijk erg druk. Het is zeker even wennen want je bent opeens op 'bezoek' in Nederland, ik merkte dat heel sterk toen ik maandag in mijn huis in Haarlem zat, dat voelde al anders...Zeker ook omdat je daar in een soort verhuissetting zit was dat niet zo goed voor mijn emotionele stabiliteit. Het weer werkte ook niet mee helaas.

Het was al met al een raar weekend, heerlijk om Sander, ouders en vrienden te zien maar er liep ook een plotselinge verkoop van mijn huis doorheen waar ik nog steeds een raar gevoel bij heb. Een huis verkopen is al niet mijn ding maar als iemand aangeeft dat hij/zij het heel graag willen kopen en het liefst voor de makelaar erop zit dan denk ik ...we kunnen het proberen. Maar er werd helemaal niet geboden, er werd een heel laag tegenbod gedaan en daarna werd mij verweten dat ik teveel winst wilde maken....

Kortom de buurvrouw had zich vergist in de verkoopprijs en had op kadaster het verkeerde huis opgezocht. Maar dan denk je, dan herpakt ze zich en doet ze een beter bod, maar nee de verkoop was gestopt... Nou die wil het dus niet heeeeeeel graag hebben. You win some and you lose some, nietwaar. Maar wel balen want had een hoop drukte bespaard en organiseren.

Toen kwam er nog een dure offerte voor het schilderwerk achteraan, maar gelukkig hebben mensen in mijn omgeving al aangegeven dat er andere alternatieven zijn, ik zag het gister ff niet meer zo zitten. Dan merk je dat zo'n eerste keer afscheid nemen en zo'n reisdag er best inhakken.

Ik ben altijd veel te vroeg op de luchthaven, want ja het zal druk zijn. Maar beide keren liep ik zo door, zo door de douane, etc. Dat kan ik dus ook strakker plannen. Scheelt me een hoop uren 'hangen' op de luchthaven. Maar ja ik ben nu altijd vreselijk overal op tijd.

Afgelopen zondag werd Janne natuurlijk 3, dat was top. En wat was ze jarig..overal mensen, kado's... Kleine kinderen worden groot..en snel ook!!

Nu vannacht mijn eerste nachtdiensten, ik heb er 11 deze maand. Die gaat dus snel voorbij...Deze maand ben ik weer sneller in Nederland, en duurt het niet weer 5 weken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4650

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: