Mijn laatste week in het Personalhaus - Reisverslag uit Solothurn (Vorstadt), Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu Mijn laatste week in het Personalhaus - Reisverslag uit Solothurn (Vorstadt), Zwitserland van Mattijn Amsing - WaarBenJij.nu

Mijn laatste week in het Personalhaus

Door: Mattijn Amsing

Blijf op de hoogte en volg Mattijn

27 April 2016 | Zwitserland, Solothurn (Vorstadt)

De afgelopen maand is goed verlopen, het werken gaat prima en is vergelijkbaar met mijn werk in Nederland. De taal gaat ook steeds beter, soms nog een beetje zoeken maar ik kan al aardig met collega's meepraten en discussiëren.

De maand ging ook vlot voorbij, veel sneller dan maart. Na mijn nachtdiensten weinig vrij en meteen avond en dagdiensten met spaarzame vrije dagen. Maar dat was geen probleem, zodoende was het snel weer eind april en ben ik weer naar Nederland gegaan om mijn huis in Haarlem verkoop klaar te maken. Met de fantastische hulp/ondersteuning van Hugo Laarakkers, Sander Albers, Sander Vermeer en Johan Vermeer is de klus in ruim een dag geklaard en ziet er alles er puik uit. Heel blij mee, allemaal van die kleine klusjes die je al tijden ziet maar niets aan doet (want het interesseert me niet en ik kan het zelf niet oplossen). Dan te zien dat die mannen het in een middag en een ochtend opknappen, Tjakkaaaa!!!

Meteen ook alles klaar gezet voor de verhuizing, zodat die volgende week dat beetje wat ik meeneem kunnen inladen. Dan heb ik over 2 weken mijn eigen spullen in Solothurn. Want eind deze week kan ik in mijn woning, en daar ben ik natuurlijk erg blij mee.

Vandaag komt Sander voor de eerste keer naar Solothurn, helaas zit ik in de nachtdienst en moet hij zichzelf vermaken, de planning was even anders dan dat wij gedacht hadden. Maar dat mag de pret niet drukken. Het zijn maar 3 dagen en er is voldoende te zien. Vrijdag avond gaan we dan samen naar de nieuwe woning de sleutel in ontvangst nemen en even rondkijken. Dan maandag met een taxi mijn koffers overladen en daar wat beginnen met inrichten, de eerste dagen slaap ik op een luchtbed want ik weet nog niet precies wanneer mijn nieuwe bed komt, kamperen in mijn EIGEN huis....Heerlijk. Hier is continue geluid om je heen, overdag van het kinderdagverblijf, het personeel van het Personalhaus en buiten gebeurt van alles. En in de avond van al die mensen die hier op verschillende etages wonen. Maar nog 5 dagen....

Groet uit Solothurn en een fijne Koningsdag allemaal... Ik heb een oranje T-shirt aan (natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mattijn

Mattijn gaat op Solothur(n) in Zwitserland, een nieuwe persoonlijke- en professionele uitdaging.

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4648

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 30 November -0001

Mattijn op Solotoer(n)

Landen bezocht: